ALGEMENE VOORWAARDEN BARBIER ROGIER
Artikel 1 - Definities
In deze voorwaarden gelden de volgende definities:
Ondernemer: Barbier Rogier, gevestigd aan Nieuweweg 5, 1251LG Laren, handelend onder de naam Barbier Rogier.
Consument: de natuurlijke persoon die, anders dan in de uitoefening van zijn beroep of bedrijf, gebruik maakt van de diensten van Barbier Rogier.
Overeenkomst: De overeenkomst voor een behandeling en/of levering van producten op het gebied van uiterlijke verzorging.
Geschillencommissie: De Geschillencommissie Uiterlijke Verzorging, gevestigd te Den Haag.
Artikel 2 - Toepasselijkheid
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten tussen Barbier Rogier en de consument met betrekking tot de uiterlijke verzorging.
Artikel 3 - Totstandkoming van de overeenkomst
De overeenkomst komt tot stand door aanvaarding door de consument van het aanbod van Barbier Rogier. Dit kan plaatsvinden in de zaak, telefonisch, via e-mail of online.
Voor overeenkomsten op afstand of buiten de verkoopruimte geldt een wettelijke bedenktijd conform het Burgerlijk Wetboek.
Artikel 4 - Verplichtingen van de ondernemer
Barbier Rogier staat in voor een vakkundige en zorgvuldige uitvoering van de werkzaamheden met gebruik van deugdelijke materialen en middelen.
De consument wordt vooraf geïnformeerd over de behandeling, mogelijke resultaten en risico’s.
Barbier Rogier werkt conform geldende wet- en regelgeving en beroepsnormen.
Voorafgaand aan een behandeling wordt de consument geïnformeerd over de kosten.
Annuleringsvoorwaarden worden vooraf kenbaar gemaakt.
Artikel 5 - Verplichtingen van de consument
De consument dient Barbier Rogier vooraf te informeren over specifieke wensen en relevante informatie die nodig is voor een goede uitvoering van de behandeling.
De consument dient zich aan de gemaakte afspraken te houden en tijdig te verschijnen.
Artikel 6 - Betaling
Betaling dient direct na de behandeling plaats te vinden via contante betaling of pin.
Bij een reeks behandelingen kan een vooruitbetaling worden verlangd van maximaal 50% van de totaalprijs.
Bij verhindering dient de consument tijdig af te zeggen. Bij niet-nakoming kunnen kosten in rekening worden gebracht.
Artikel 7 - Aansprakelijkheid
Barbier Rogier is aansprakelijk voor schade die direct voortvloeit uit een toerekenbare tekortkoming.
Barbier Rogier is niet aansprakelijk voor schade als gevolg van onjuiste of onvolledige informatie van de consument.
De aansprakelijkheid is beperkt tot het bedrag dat door de verzekering wordt gedekt.
Artikel 8 - Klachten
Klachten dienen zo spoedig mogelijk, schriftelijk of elektronisch, te worden gemeld.
Barbier Rogier beschikt over een klachtenprocedure en zal klachten binnen een redelijke termijn afhandelen.
Artikel 9 - Geschillenregeling
Geschillen tussen consument en ondernemer kunnen worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Uiterlijke Verzorging.
Eerst dient de klacht bij Barbier Rogier te worden ingediend. Indien dit niet tot een oplossing leidt, kan de consument het geschil binnen 12 maanden aanhangig maken bij de Geschillencommissie.
Artikel 10 - Wijzigingen
Barbier Rogier behoudt zich het recht voor deze algemene voorwaarden te wijzigen. Wijzigingen gelden niet voor reeds afgesloten overeenkomsten tenzij deze in het voordeel van de consument zijn.
Contactgegevens:
Barbier Rogier
Nieuweweg 5
1251LG Laren
Website: www.kapperlaren.nl